lördag 2 mars 2013

"Helg"

Den här "helgen" ska jag göra två saker. Jag ska rätta en massa prov och uppgifter och jag ska skriva omdömen. Runt 80 skulle jag tro. Det kommer ta sin lilla tid. Jag hoppas att jag blir klar imorgon. På onsdag ska de nämligen vara inne. 

Som det ser ut just nu kommer omdömen att försvinna efter nästa termin. Jag ser det både positivt och negativt. Det är positivt för lärarna som kommer slippa denna stora arbetsbörda i framtiden, särskilt för de som har fem ämnen eller praktiska ämnen som betyder att de kan ha flera hundra elever att skriva omdömen på. Det är stressigt, må ni tro! Det negativa som jag ser det är att det kanske inte kommer bli lika tydligt för eleverna och deras föräldrar hur de ligger i förhållande till kunskapskraven. Jag vet inte riktigt hur det är tänkt  att de ska få information om detta men det löser sig säkert. 

/Hannah (som skriver omdömen för första och antagligen näst sista gången)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar