lördag 23 mars 2013

Ett steg i rätt riktning?

Jag har nyligen skrivit om hur dåligt jag äter, även till vardags. Att jag jämt är trött och varken orkar komma på något att laga eller handla det. Än mindre laga till det. Nu har jag kanske kommit på hur jag ska ändra på detta.

När min kollega påminde mig om matkassar som levereras hem till en kom jag ihåg att jag faktiskt har funderat på att skaffa en sådan prenumeration. Tyvärr finns det inte så stort utbud på vegetariska matkassar här i Malmö men jag har hittat en. Årstidernas vegetariska matlåda. Vegetarisk och helt ekologisk mat som levereras till dörren. Drygt 340 spänn per vecka för åtta portioner mat. Ganska bra deal tycker jag! Så nu har jag tagit det stora steget. Jag har beställt den här lådan och den kommer hem till mig vecka 14 eftersom jag inte kommer vara hemma särskilt mycket nästa vecka. Sedan kommer jag fortsätta få hem en låda varje vecka. Så spännande!

Det ska bli så skönt att slippa tänka ut bra mat och att slippa släpa hem tunga matkassar flera gånger i veckan. Förhoppningsvis kommer jag bli lite piggare av den här maten också. Det är trots allt bra vegetarisk och ekologisk mat. Utan en massa onödiga gifter med andra ord. 

Jag längtar redan!

Har ni någon erfarenhet av matkassar?

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar