tisdag 11 december 2012

Jobb?

Alltså. Veckorna går så fort att jag knappt märker när jag inte har bloggat på mer än en vecka. Allt går i ett. Hela tiden. Praktik, skola, jobb, julklappar, julbak, att-göra-listor, rättningshögar, träning och jag-vet-inte-vad! I torsdags var det med skräckblandad förtjusning som jag insåg att det bara var två veckor kvar tills min avresa till Ed. Hur ska jag hinna allt? Min att-göra-lista är skitlång. 

Idag var jag på en anställningsintervju. Franska (och lite svenska faktiskt). 100%. Tillsvidare. Garanterat introduktionsår med handledare. Det hade ju varit perfekt! Och helt otroligt om jag skulle få det. Vi får se hur det går nästa vecka. Jag försöker att inte hoppas på för mycket, även om jag redan har tänkt på hur jag kan använda min första lön. Inlägg till skorna, byxor utan hål i, en vinterkappa som är varm och inte för tight osv. osv. ad nauseum. Att få ett heltidsjobb känns lite som att vinna på lotto. Får jag för mig. Vi får väl se! Om det händer, vill säga!

Ok. Nu borde jag duscha. Och sova. För en kvart sedan.

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar