söndag 2 december 2012

Adventsfix

Igår blev det äntligen december och idag är det första advent. Jag måste erkänna att jag är en sådan där sucker for Christmas. Utan advent, Lucia och jul i december hade jag nog kreverat. Jag avskyr kyla, mörker och slasksnö men jag älskar allt det andra som hör december till.

Jag ska på en massa julfester de kommande veckorna och till de flesta ska en ha med sig något ätbart, julmat eller julgodis. Så igår tänkte jag att det var bäst att börja baka något. Det blev knäck. Den blev himla god men kanske lite mjuk. I och för sig föredrar jag lite för mjuk knäck framför lite för hård. En vill ju inte bita av sina tänder!

Förberedelser.
Den perfekta knäckburken!

Och idag tände jag första ljuset. Jag struntade i mossa och använde mig av polkagrisar istället. Förra året hade jag ju snökulor.

Jag hade tänkt hänga upp en julstjärna i fönstret i mitt sovrum. Ganska snart insåg jag att det inte bara är positivt att ha en takhöjd på 3,75 meter. Det betyder nämligen att fönstren är nästan lika högt upp som taket vilket gör det omöjligt att hänga upp något. Då har vi ändå en stege tillfälligt hos oss men jag tror att den är för låg. Suck!

Glad första advent!

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar