torsdag 22 november 2012

En inflyttningsmaskerad

I lördags hade vi inflyttningsfest här i lägenheten. En blandning av mina, Annies och våra gemensamma vänner kom hit och firade min inflyttning med oss. Vi skrattade, drack bål, åt snacks, diskuterade, sjöng, körde ett quiz och vi dansade, dansade, dansade hela natten lång. Tills klockan fem på morgonen faktiskt. Det blev en väldigt lyckad inflyttningsmaskerad. 

Vi hade tre teman: 1800-tal, du som 50-åring (eller 70-åring) och "Ursäkta, jag tror att jag har kommit fel." Som tur är är våra vänner inte tråkiga människor utan sådana där bra typer som tycker att det är kul att klä ut sig.

Lite såhär såg det ut:

Johanna fixade dippen trots att hon kom från medeltiden och uppenbarligen hade hamnat fel.

Jag var såklart en 1800-talsdam. Tänk Lizzie Bennet.

Såhär välkomnade jag mina gäster. 

Karin var one night stand. Get it!?

Min roomie Annie och Lasse var fattiga 1800-talsmän.

Första gänget som kom.

Lasse, Karin och Lisa som var poo crew.

Vi fick en massa fina presenter: en hatt, fina notburkar, schampoo, glögg och vin.

Gustav hade hamnat fel. Han skulle egentligen på MUF-möte.

Det här gänget hade definitivt hamnat fel. Vi hade varken sol eller strand hos oss! (däremot drinkar)

Jennie menade att hon visst kommer se ut såhär som 50-åring. Snyggt hur som helst!

Musik i mitt rum.

Jamenprecis.

Såhär kan man se ut efter för mycket dans och för mycket bål. Men man kan ju inte få för mycket dans och bål!

Åh, nu vill jag ha maskerad igen! Det var så kul!

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar