söndag 25 november 2012

En dumbra grej

Så jag gjorde en dumbra grej idag. Jag köpte ett par vinterkängor. Fodrade. Vinröda. Fejkskinn, såklart. Och det var dumt eftersom min ekonomi ser sådär ut för tillfället (och kanske för en tid framöver vilket är det stora problemet). Samtidigt tänker jag att det är bra att ha vinterkängor. Dessutom höll jag på att skämmas ihjäl när en av mina handledare på praktiken berättade historier om tidigare lärarstudenter och nämnde en som hade kommit till skolan i trasiga skor. Där stod jag i mina trasiga Converse som jag tio minuter tidigare hade dragit bort All Star-märket på ena skon från eftersom det satt löst och höll på att ramla av ändå. Då kändes det som om det var dags att göra något.

Hur som helst. Såhär fina skor har jag nu:


Förhoppningsvis passar dem även "live". Skor har en tendens att aldrig passa mig och att ge mig ont och skavsår. Jag hoppas verkligen att de här är snälla mot mina fötter. Annars är den här dumbra grejen bara dum.

Skorna kostade knappt 400 kronor, vilket känns som ett ok pris. Tyvärr kände jag mig tvungen att köpa impregneringsspray för 129 spänn också. Om mina fötter ändå blir blöta kommer jag bli förbannad. Minst sagt.

Vad säger ni? Är det viktigt med vinterskor eller borde man gå i sneakers hela vintern?

/Hannah

2 kommentarer:

  1. Vinterskor är bra och ha :) Tro mig!
    Man slipper frysa om fötterna och bli sjuk.
    Ett par ullsockar på de så är man redo för vintern.
    Ett stort plus är ju att de är snygga oxå :)
    (Dock hade dessa skor inte kvalificerat sig som vinterskor i de nordligare delarna av landet ;)

    Puss

    SvaraRadera
  2. Ja, de är väl det!

    Jag fattar att de kanske inte funkar uppe hos dig, men du bor ju på Nordpolen! ;)

    SvaraRadera