torsdag 5 juli 2012

Och med hälsan går det... sådär

Ja, jag vet. Jag bloggar himla lite. Men jag har inte så mycket att blogga om. Jag jobbar mest. Och läser lite. Och joggar en del. Lite så ser det ut. Men målet är att skriva något blogginlägg i veckan i alla fall. Så att ni inte dör av abstinens, för det vore ju trist!

Apropå jogging. Nu är jag inne på min sista upptrappningsvecka (lite försenat, but still!). Med andra ord har jag nu lyckats jogga 40 minuter per pass! Det är ganska häftigt med tanke på att jag började med tre minuter per joggingpass. Det är trevligt med utveckling! Dessutom känns det som om jag kommer klara det där femkilometersloppet i september som jag och några vänner har anmält oss till. Härligt!

Med träningen går det alltså bra. Mitt stora problem (som vanligt!) är mitt sockerberoende. Av någon anledning äter jag glass ungefär jämt på det här stället. En äter glass för att det är fint väder och sommar och när det är kasst väder tröstäter en glass för att det inte är fint ute. Jamennifattar. Inte bra. Jag var rädd för detta. Nu funderar jag på att införa en regel eller två för såhär kan det inte fortsätta. Kanske en glassdag i veckan och en sötsaksdag i veckan. Vore det rimligt? Äsch. Jag ska klura ut något innan det blir nästa vecka för nu behöver jag ta tag i detta. 

Är det någon mer än jag som överkonsumerar glass under sommaren? Och jordgubbar om en ska vara petig.

Nu tänkte jag gå och lägga mig. Imorgon väntar ett jobbpass. Och sedan fyra dagar till. Sedan får jag vara ledig en dag (som idag).

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar