måndag 13 januari 2014

Ett mål i månaden

En bekant sade att det är bra att inte ha mer än ett mål i månaden när det kommer till kost och träning. Ju fler mål en har från början, desto svårare blir det att uppnå dem och desto lättare blir det att tappa modet när en inte lyckas med allt på en gång. Jag tyckte att detta lät vettigt, så nu har jag börjat med ett mål i månaden. Med andra ord har jag börjat med ett mål nu i januari och lägger till ett i februari.

Målet för januari är att träna minst tre gånger i veckan. Detta har jag lyckats med de senaste veckorna, så det känns fint. Jag vill komma in i en träningsrutin så att jag kan bli mer hälsosam och må bättre. 

I februari har jag ett mycket större och svårare mål, nämligen att sluta med sötsaker (once again!). Inget godis, inga kakor, ingen glass, ingen tårta etc. etc. Tråkigt och jobbigt men välbehövligt. Det blir spännande i alla fall!

Vad tror ni om idén "ett mål per månad"?

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar