torsdag 9 januari 2014

Det här med yrkesval

Läsåret fortsätter, den nya terminen har börjat. Och jag påminns om att det inte alltid är underbart med ett jobb som fortsätter även efter jobbschemats slut. Ibland undrar jag om det är rätt yrkesval för mig. Jag tycker om så mycket med mitt yrke men samtidigt finns det en massa saker som inte känns lika bra. Men vad tusan finns det för alternativ?

Ibland får jag för mig att jag borde utnyttja CSN-pengarna man kan låna för folkhögskolestudier. Läsa en skrivarlinje eller en musiklinje. Något kreativt. Men det känns som att backa på något vis. Och vart skulle det leda? Det enda jag skulle få ut av det är ett "roligt år." Och en himla massa skulder. Det skulle inte förändra något i grunden.

Äsch. Jag är nog bara trött. Det är första veckan och jag har sömnbrist.

Är ni nöjda med era yrken/studier?

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar