onsdag 20 november 2013

Ny vinterkappa

I våras köpte jag en fin grön vårkappa på Indiska. Guess what? Jag går fortfarande i den, nu, i slutet av november! Det börjar bli lite kallt, kan jag meddela. Jag har två vinterjackor; den ena är sönder och går inte att stänga (plus att den är ganska ful) och den andra är för liten och går således heller inte att stänga. Med andra ord behöver jag en ny vinterkappa ASAP. På onsdag får jag lön. Nu ska en stor del av den lönen gå till julklappar till alla mina syskon (7 stycken!), min pojkvän och resten av min familj. Alltså har jag egentligen inte råd att köpa något så dyrt som en vinterkappa. Samtidigt inser jag att jag inte kan gå runt i en vårkappa när det blir minusgrader (nog för att jag är dålig på NO, men riktigt så dum är jag inte!).

Jag behöver en fin kappa som är varm och gärna vatten- och vindavvisande. Jag tänker att jag vill ha något i den här stilen:


Denna godbit hittade jag på Intersport. Där hittade jag även en gullig regnjacka, vilket jag också hade behövt. Men det får definitivt vänta till nästa år. 


Så himla söt! Den får mig att tänka på sailormodet, vilket jag älskar. Men, som sagt. Nästa år. Yes.

/Hannah

P.S: Har ni märkt att jag har börjat blogga lite igen? Crazy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar